Inhoud
1. Algemeen verwerking persoonsgegevens – Verwerkingsverantwoordelijke
2. Wie is Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT, en wat doen we ?
3. Welke persoonsgegevens verwerken we ?
4. Waarom hebben we uw persoonsgegevens nodig ?
5. Aan wie geven we uw persoonsgegevens door ?
6. Welke rechten heeft u, en hoe oefent u ze uit ?
7. Toepasbaarheid en aanpassingen van de Privacy Policy
1) Algemeen verwerking persoonsgegevens - Verwerkingsverantwoordelijke
Deze Privacyverklaring regelt de verwerking van persoonsgegevens van klanten en
debiteuren door Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT,
De verwerkingsverantwoordelijke is BV ROBERT gevestigd te 1180 Ukkel ,
Vanderkinderestraat 272 met ondernemingsnummer BE0439.723.863.
Het beschermen van deze persoonsgegevens is niet enkel een wettelijke
verplichting, maar hoort bij een degelijke bedrijfsvoering. Daarom stellen we alles in
het werk om deze gegevensbescherming te waarborgen en steeds conform de
General Data Protection Regulation (GDPR) te handelen wanneer wij uw
persoonsgegevens verwerken.
Meer concreet zal Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT de persoonsgegevens
steeds rechtmatig behandelen voor welbepaalde doeleinden. Wij zullen het nodige
doen om nooit meer persoonsgegevens te vragen dan noodzakelijk of om deze
persoonsgegevens langer dan nodig te bewaren.
Tot slot neemt Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT de technische en
organisatorische maatregelen die een passende beveiliging waarborgen zodat
persoonsgegevens worden beveiligd.
2) Wie is Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT, en wat doen we ?
Als gerechtsdeurwaarderskantoor ondersteunen we onze cliënten bij verschillende
opdrachten die ons worden toevertrouwd. Bij het uitvoeren van deze opdrachten
worden er persoonsgegevens verwerkt van onze cliënten en diens debiteuren.
Naast onze wettelijke opdrachten die vermeld worden in het Gerechtelijk Wetboek
onder art. 519 kunnen we ook andere opdrachten krijgen van onze klanten zoals
bijvb de minnelijke inning van schuldvorderingen, het uitvoeren van
solvabiliteitsonderzoeken, het afleveren van fiscale attesten met betrekking tot
oninbare schuldvorderingen enz..
We staan er als gerechtsdeurwaarderskantoor voor garant dat het verzamelen en
verwerken van de gegevens van debiteuren gebeurt met de grootst mogelijke
zorgvuldigheid, op een professionele manier, en met aandacht voor het beschermen
van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen. We streven continu naar
verbetering, met als doel een veilige informatieomgeving te creëren, en alle
persoonsgegevens te beschermen conform de Europese Algemene Verordening
voor Gegevensbescherming.
3) Welke persoonsgegevens verwerken we ?
We verwerken uw persoonsgegevens die we verkrijgen van klanten, derden of van
authentieke bronnen.
Welke persoonsgegevens we precies van u zullen verwerken hangt af van de
opdracht die wij hebben gekregen. Te allen tijde zal het
gerechtsdeurwaarderskantoor erover waken dat er niet meer persoonsgegevens
worden verzameld en verwerkt dan noodzakelijk voor het doel.
In het kader van een goede dienstverlening registreren we de contactgegevens van
de debiteuren die ons contacteren zoals bijvb. telefoonnr, GSM-nummer, E-mail
adres.
Bij een interactief gebruik van de website (gebruik van de website waarbij u actief
persoonsgegevens invoert op de website) worden de door de betrokkene ingegeven
persoonsgegevens verwerkt. Door interactief gebruik te maken van de website
verleent de betrokkene zijn ondubbelzinnige toestemming tot verwerking van de door
hem/haar ingevoerde persoonsgegevens.
De verantwoordelijke van de verwerking verwerkt de via deze website ingegeven en
ontvangen persoonsgegevens voor volgende doeleinden :
- Communicatie met de betrokkene
- Uitoefenen van de rechten van de betrokkene
- Toegankelijk maken van de website
4) Waarom hebben we uw persoonsgegevens nodig ?
Om als gerechtsdeurwaarder onze wettelijke taken en verzoeken van opdrachtgevers
uit te voeren kunnen we tal van administratieve opzoekingen verrichten. Deze
opzoekingen geven de gerechtsdeurwaarder toegang tot een verzameling
persoonlijke informatie van cliënten. Deze informatie is noodzakelijk om een geldig
verloop van het dossier te verzekeren.
Wij zullen enkel persoonsgegevens uitwisselen als dit noodzakelijk is om een
concrete taak uit te voeren.
Mogelijke ontvangers van uw persoonsgegevens zijn de volgende
- Confraters
- Banken
- Overheden
- Notaris
- Rechtbanken
- Advocaten
- Nationale kamer van Gerechtsdeurwaarders
- ICT-leverancier (ICT-diensten voor beheer van dossiers)
6) Welke rechten heeft u, en hoe oefent u ze uit ?
U hebt het recht om te weten wat er met uw gegevens gebeurt.
Alle aanvragen tot uitoefening van uw rechten of klachten in verband met de
verwerking van uw persoonsgegevens kunnen gestuurd worden naar adres kantoor
of via mail naar privacy@gdwrobert.be
Hieronder vatten we alle relevante rechten eens samen.
De inzage van uw persoonsgegevens
U hebt het recht om inzage te krijgen van alle persoonsgegevens die we van u
verwerken.
U kan hiervan ook een kopie krijgen die we u op papier of digitaal bezorgen.
Het verbeteren van uw persoonsgegevens
U hebt het recht om aan ons te vragen uw persoonsgegevens aan te passen
wanneer deze niet juist of niet volledig zijn.
Dit recht slaat enkel op de gegevens die we niet verkregen hebben uit openbare en
authentieke bronnen. Indien u rechtzetting wil verkijgen van deze bronnen moeten
we u doorverwijzen naar de beheerders van deze databanken.
Het wissen van uw persoonsgegevens
U hebt het recht om te vragen dat uw persoonsgegevens worden verwijderd als deze
niet langer nodig zijn in het licht van de doeleinden van de opdracht.
Om onze wettelijke verplichtingen na te komen worden de gegevens, die dienen als
bewijs bij geschillen, voor maximaal 10 jaar bewaard na de beëindiging van de
opdracht. Na afloop van de bewaartermijn worden uw persoonsgegevens gewist of
geanonimiseerd.
Bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens
U hebt het recht om te vragen om uw persoonsgegevens niet te verwerken indien we
deze gebruiken buiten het kader van onze wettelijke verplichtingen of indien we deze
enkel gebruiken in het kader van een goede dienstverlening (telefoonnr, GSM-
nummer, E-mail adres).
Recht op overdraagbaarheid van uw persoonsgegevens
Indien we wettelijk verplicht worden om de door u verstrekte gegevens over te
dragen aan een derde zullen wij het recht van overdraagbaarheid naleven.
Een klacht indienen bij de toezichthoudende autoriteit
Indien u niet tevreden bent over de manier waarop er met uw persoonsgegevens
wordt omgegaan en u er van overtuigd bent dat dit een inbreuk is van de
Verordening kan u steeds klacht indienen bij de bevoegde
gegevensbeschermingsautoriteit.
Dit is de Gegevensbeschermingsautoriteit in België. Voor meer informatie kan u
steeds terecht op www.gegevensbeschermingsautoriteit.be.
7) Toepasbaarheid en aanpassingen van de Privacy Policy
Elk bezoek aan en gebruik van de website is onderworpen aan deze Privacy Policy.
Dit privacybeleid kan steeds gewijzigd worden. We nodigen u dan ook uit om steeds
de laatste versie van dit beleid te raadplegen op onze website
Als u meer informatie wil ontvangen of vragen hebt over deze Privacy Policy kan u
ons bereiken via e-mail privacy@gdwrobert.be
Deze Privacyverklaring werd laatst bijgewerkt op 19 juni 2021.