Privacy Policy Gerechtsdeurwaarderskantoor BV ROBERT

Inhoud

1. Algemeen verwerking persoonsgegevens – Verwerkingsverantwoordelijke

2. Wie is Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT, en wat doen we ?

3. Welke persoonsgegevens verwerken we ?

4. Waarom hebben we uw persoonsgegevens nodig ?

5. Aan wie geven we uw persoonsgegevens door ?

6. Welke rechten heeft u, en hoe oefent u ze uit ?

7. Toepasbaarheid en aanpassingen van de Privacy Policy


1) Algemeen verwerking persoonsgegevens - Verwerkingsverantwoordelijke

Deze Privacyverklaring regelt de verwerking van persoonsgegevens van klanten en

debiteuren door Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT,

De verwerkingsverantwoordelijke is BV ROBERT gevestigd te 1180 Ukkel ,

Vanderkinderestraat 272 met ondernemingsnummer BE0439.723.863.

Het beschermen van deze persoonsgegevens is niet enkel een wettelijke

verplichting, maar hoort bij een degelijke bedrijfsvoering. Daarom stellen we alles in

het werk om deze gegevensbescherming te waarborgen en steeds conform de

General Data Protection Regulation (GDPR) te handelen wanneer wij uw

persoonsgegevens verwerken.

Meer concreet zal Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT de persoonsgegevens

steeds rechtmatig behandelen voor welbepaalde doeleinden. Wij zullen het nodige

doen om nooit meer persoonsgegevens te vragen dan noodzakelijk of om deze

persoonsgegevens langer dan nodig te bewaren.

Tot slot neemt Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT de technische en

organisatorische maatregelen die een passende beveiliging waarborgen zodat

persoonsgegevens worden beveiligd.


2) Wie is Gerechtsdeurwaarderskantoor ROBERT, en wat doen we ?

Als gerechtsdeurwaarderskantoor ondersteunen we onze cliënten bij verschillende

opdrachten die ons worden toevertrouwd. Bij het uitvoeren van deze opdrachten

worden er persoonsgegevens verwerkt van onze cliënten en diens debiteuren.

Naast onze wettelijke opdrachten die vermeld worden in het Gerechtelijk Wetboek

onder art. 519 kunnen we ook andere opdrachten krijgen van onze klanten zoals

bijvb de minnelijke inning van schuldvorderingen, het uitvoeren van

solvabiliteitsonderzoeken, het afleveren van fiscale attesten met betrekking tot

oninbare schuldvorderingen enz..

We staan er als gerechtsdeurwaarderskantoor voor garant dat het verzamelen en

verwerken van de gegevens van debiteuren gebeurt met de grootst mogelijke

zorgvuldigheid, op een professionele manier, en met aandacht voor het beschermen

van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen. We streven continu naar

verbetering, met als doel een veilige informatieomgeving te creëren, en alle

persoonsgegevens te beschermen conform de Europese Algemene Verordening

voor Gegevensbescherming.


3) Welke persoonsgegevens verwerken we ?

We verwerken uw persoonsgegevens die we verkrijgen van klanten, derden of van

authentieke bronnen.

Welke persoonsgegevens we precies van u zullen verwerken hangt af van de

opdracht die wij hebben gekregen. Te allen tijde zal het

gerechtsdeurwaarderskantoor erover waken dat er niet meer persoonsgegevens

worden verzameld en verwerkt dan noodzakelijk voor het doel.

In het kader van een goede dienstverlening registreren we de contactgegevens van

de debiteuren die ons contacteren zoals bijvb. telefoonnr, GSM-nummer, E-mail

adres.

Bij een interactief gebruik van de website (gebruik van de website waarbij u actief

persoonsgegevens invoert op de website) worden de door de betrokkene ingegeven

persoonsgegevens verwerkt. Door interactief gebruik te maken van de website

verleent de betrokkene zijn ondubbelzinnige toestemming tot verwerking van de door

hem/haar ingevoerde persoonsgegevens.

De verantwoordelijke van de verwerking verwerkt de via deze website ingegeven en

ontvangen persoonsgegevens voor volgende doeleinden :

- Communicatie met de betrokkene

- Uitoefenen van de rechten van de betrokkene

- Toegankelijk maken van de website


4) Waarom hebben we uw persoonsgegevens nodig ?

Om als gerechtsdeurwaarder onze wettelijke taken en verzoeken van opdrachtgevers

uit te voeren kunnen we tal van administratieve opzoekingen verrichten. Deze

opzoekingen geven de gerechtsdeurwaarder toegang tot een verzameling

persoonlijke informatie van cliënten. Deze informatie is noodzakelijk om een geldig

verloop van het dossier te verzekeren.


Wij zullen enkel persoonsgegevens uitwisselen als dit noodzakelijk is om een

concrete taak uit te voeren.

Mogelijke ontvangers van uw persoonsgegevens zijn de volgende

- Confraters

- Banken

- Overheden

- Notaris

- Rechtbanken

- Advocaten

- Nationale kamer van Gerechtsdeurwaarders

- ICT-leverancier (ICT-diensten voor beheer van dossiers)


6) Welke rechten heeft u, en hoe oefent u ze uit ?

U hebt het recht om te weten wat er met uw gegevens gebeurt.

Alle aanvragen tot uitoefening van uw rechten of klachten in verband met de

verwerking van uw persoonsgegevens kunnen gestuurd worden naar adres kantoor

of via mail naar privacy@gdwrobert.be

Hieronder vatten we alle relevante rechten eens samen.

De inzage van uw persoonsgegevens

U hebt het recht om inzage te krijgen van alle persoonsgegevens die we van u

verwerken.

U kan hiervan ook een kopie krijgen die we u op papier of digitaal bezorgen.

Het verbeteren van uw persoonsgegevens

U hebt het recht om aan ons te vragen uw persoonsgegevens aan te passen

wanneer deze niet juist of niet volledig zijn.

Dit recht slaat enkel op de gegevens die we niet verkregen hebben uit openbare en

authentieke bronnen. Indien u rechtzetting wil verkijgen van deze bronnen moeten

we u doorverwijzen naar de beheerders van deze databanken.

Het wissen van uw persoonsgegevens

U hebt het recht om te vragen dat uw persoonsgegevens worden verwijderd als deze

niet langer nodig zijn in het licht van de doeleinden van de opdracht.

Om onze wettelijke verplichtingen na te komen worden de gegevens, die dienen als

bewijs bij geschillen, voor maximaal 10 jaar bewaard na de beëindiging van de

opdracht. Na afloop van de bewaartermijn worden uw persoonsgegevens gewist of

geanonimiseerd.

Bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens

U hebt het recht om te vragen om uw persoonsgegevens niet te verwerken indien we

deze gebruiken buiten het kader van onze wettelijke verplichtingen of indien we deze

enkel gebruiken in het kader van een goede dienstverlening (telefoonnr, GSM-

nummer, E-mail adres).


Recht op overdraagbaarheid van uw persoonsgegevens

Indien we wettelijk verplicht worden om de door u verstrekte gegevens over te

dragen aan een derde zullen wij het recht van overdraagbaarheid naleven.

Een klacht indienen bij de toezichthoudende autoriteit

Indien u niet tevreden bent over de manier waarop er met uw persoonsgegevens

wordt omgegaan en u er van overtuigd bent dat dit een inbreuk is van de

Verordening kan u steeds klacht indienen bij de bevoegde

gegevensbeschermingsautoriteit.

Dit is de Gegevensbeschermingsautoriteit in België. Voor meer informatie kan u

steeds terecht op www.gegevensbeschermingsautoriteit.be.

7) Toepasbaarheid en aanpassingen van de Privacy Policy

Elk bezoek aan en gebruik van de website is onderworpen aan deze Privacy Policy.

Dit privacybeleid kan steeds gewijzigd worden. We nodigen u dan ook uit om steeds

de laatste versie van dit beleid te raadplegen op onze website

https://www.gdwrobert.be

Als u meer informatie wil ontvangen of vragen hebt over deze Privacy Policy kan u

ons bereiken via e-mail privacy@gdwrobert.be

Deze Privacyverklaring werd laatst bijgewerkt op 19 juni 2021.

Corona popup

Onze loketten zijn terug open!

maandag tot donderdag

van 9u00 tot 12u00 en van 13u30 tot 16u00

vrijdag

van 9u00 tot 12u00 en van 13u30 tot 15u30

KOM ALLEEN

MAX 1 PERSOON BINNEN VOOR MAX 15 MIN.